Vanwege een storing bij onze platform leverancier is de telefoniedienst momenteel niet of slecht beschikbaar.

Zie hieronder het originele bericht van onze platform leverancier:

Storing telefonie

 

14.10u

  • Voor verschillende toestellen werkt het om deze van de stroom los te koppelen voor een periode van 8-10 minuten en daarna opnieuw op te starten
  • Voor toestellen die achter de NAT zitten is het (waarschijnlijk) nodig om de router opnieuw te starten, zodat de NAT-translaties opgeschoond worden
  • Indien dit niet werkt dienen toestellen teruggezet te worden naar de fabrieksinstellingen om deze daarna opnieuw te provisionen
  • Maak je gebruik van een Swyx-omgeving dan dien je de linkmanager te stoppen voor 2-3 minuten en deze daarna opnieuw te starten. Dan registreert de SIP-trunk zich opnieuw

11.40u

Mocht er nog een probleem zijn met het registeren van een SIP-trunk op sip.itco.nl dan is een tijdelijke work around om de SIP-trunk te registeren op IP adres 109.235.32.40.

Overige informatie volgt zodra er meer bekend is.

11.00u

We zijn nog steeds met man en macht aan het onderzoeken waar het probleem vandaan komt en begrijpen dat de storing veel overlast veroorzaakt.

We houden jullie op de hoogte.

09.00u

Momenteel ervaren vele gebruikers problemen met het aanmelden van toestellen op de PBX en het registeren van SIP-trunks. Wij begrijpend dat dit erg vervelend is.

Wij zijn druk bezig de oorzaak te achterhalen en het probleem op te lossen. Wij houden jullie uiteraard zo goed mogelijk op de hoogte via deze pagina.

We hebben nog geen zicht op de tijd die nodig is om het probleem te verhelpen.

 

Oorzaak verstoring telefonie : verstoring firewall platform

Update 20:00 22-07-2020:

Het probleem is gevonden en weggenomen. Mocht een SIP-trunk of toestel zich nog niet geregistreerd hebben, dan adviseren we deze eerst te herstarten. Dit lijkt niet het gewenst effect te hebben. We zijn hier momenteel aan het onderzoeken hoe we dit kunnen oplossen.

Update 18:00 22-07-2020:

Tijdens de analyse van het probleem hebben we een probleem gevonden tussen de firewalls en de core switches. Onderhoud wordt ook uitgevoerd op de gerelateerde core switches. Doordat het platform redundant is uitgevoerd is verstoring niet verwacht, maar enige hinder is mogelijk.

Orginele melding:

Momenteel is er een verstoring van ons firewall platform gaande. We zijn de oorzaak verder aan het onderzoeken. We houden u op de hoogte.